راهکارهای افزایش صمیمیت در زوجین

راهکارهای افزایش صمیمت در زوجین .روابط قوی و سالم بخش مهمی از یک زندگی شاد هستند. آنها می توانند شادی، حمایت و همراهی را فراهم کنند. با این حال، روابط نیز کار می خواهند.راهکارهای افزایش صمیمت در زوجین کاری است که روابط به آن نیاز دارد. آنها نیاز به تلاش، تعهد و ارتباط خوب دارند.

در اینجا راهکارهایی برای افزایش صمیمت در زوجین  آورده شده است:

راهکارهای افزایش صمیمیت در زوجین

وقت بگذارید. با مشغله زندگی روزمره، آسان است که وقت با کیفیت را با شریک زندگی خود فراموش کنید. زمانی را برای معاشرت با یکدیگر اختصاص دهید، چه شام خوردن در خارج از خانه، پیاده روی با هم یا صرفاً در آغوش گرفتن روی مبل. وقت گذاری یک راهکار بسیار مهم در جهت افزایش صمیمت در زوجین است.

ارتباط برقرار کنید. با شریک زندگی خود در مورد افکار، احساسات و نیازهای خود صحبت کنید. به آنچه آنها می گویند گوش دهید و سعی کنید دیدگاه آنها را درک کنید. همچنین گوش شنوایی داشته باشید و حرف های آنها را بشنوید ، گفتگو کردن و شنیدن در ایجتد و افزایش صمیمت زوجین نقش بسیار اساسی دارد.

صادق باشید. صداقت در هر رابطه ای ضروری است. با شریک زندگی خود در مورد همه چیز، از احساسات خود گرفته تا امور مالی خود صادق باشید. عدم صداقت می تواند پایه های صمیمت در رابطه زوجین را سست کند و یا آن را از بین ببرد.

به یکدیگر احترام بگذارید. حتی زمانی که مخالف هستید، با یکدیگر با احترام رفتار کنید. از نام بردن، توهین یا تحقیر یکدیگر خودداری کنید. زوجین میتوانند در مورد برخی از مشکلات با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند، اما گفتگوی محترمانه نه تنها روابط را دچار مشکل نمی کنند بلکه خود آن راهی است برای بهبود بیشتر صمیمت در زوجین.

مهربان باشید. کارهای محبت آمیز کوچکی انجام دهید تا به شریک زندگی خود نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید. این می تواند هر چیزی باشد، از تهیه قهوه صبح آنها تا بردن زباله ها. ابراز احساسات نیز می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

همچنین مشاهده ی دوره طرحواره رها شدگی برای شما پیشنهاد می گردد

مقابله با درگیری به طور موثر. هیچ دو نفری دقیقاً شبیه هم نیستند و گاهی اوقات اختلاف نظر خواهید داشت. مهم است که یاد بگیرید چگونه به طور موثر با درگیری کنار بیایید. این بدان معناست که به یکدیگر گوش دهید، مایل به مصالحه باشید و از احترام به یکدیگر دست نکشید.راهکار افزایش صمیمت زوجین نداشتن اختلاف نیست بلکه شیوه ی حل کردن آن اختلاف است.

بخشنده باشید. همه اشتباه می کنند. اگر شریک زندگی شما کاری انجام داد که به شما آسیب رساند، سعی کنید او را ببخشید. بخشش به شما کمک می کند تا خشم و کینه را رها کنید و به جلو بروید. اشتباه بخش جدایی ناپذیر هر انسانی است در عین در نظر گرفتن مسولیت پذیر بخشش را به عنوان یک راهکار ارتقاء دهنده ی صمیمت همیشه در نظر داشته باشید.

حمایت کننده باشید. در مواقع سخت در کنار شریک زندگی خود باشید. به آنها اطلاع دهید که برای کمک به آنها در آنجا هستید. احساس داشتن تکیه گاه و حامی نقش مهمی در افزایش صمیمت در بین زوجین دارد

قدردانی کنید. به شریک زندگی خود بگویید و نشان دهید که چقدر از آنها قدردانی می کنید. به آنها بگویید که آنها را دوست دارید و از همه کارهایی که برای شما انجام می دهند تشکر کنید. بیان و تشکر از زحمات همسر در کنار دیدن زحمات بسیار مهم است.

روابط نیاز به کار دارند، اما همچنین می توانند بسیار ارزشمند باشند. با پیروی از این نکات، می توانید یک رابطه قوی و سالم با شریک زندگی خود ایجاد کنید. فراموش نکنید که رابطه شبیه موجودی زنده و پویا است و نیاز به توجه و نگهداری دارد.

همچنین مطالعه ی مقاله ی الگوی رفتاری نامناسب در خانواده در این خصوص پیشنهاد می گردد.

منابع:

گاتمن: https://www.gottman.com/

آکادمی آوای درون:

http://avayedaron.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *