تاثیر معدل در کنکور۱۴۰۳

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ به په میزان است؟ در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، معدل کتبی دیپلم داوطلبان در ۵۰ درصد نمره نهایی آنها تاثیر قطعی خواهد داشت. به عبارت دیگر، نیمی از نمره نهایی هر داوطلب از طریق آزمون سراسری و نیمی دیگر از طریق معدل کتبی پایه ی یازدهم و دوازدهم (امتحانات کتبی نهایی) تعیین می‌شود.

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ ، بدون مطالعه ی کتبی امکان پذیر نیست. بر این اساس یادگیری شیوه مطالعه ی تشریحی برای دانش آموزان کنکوری از اهمیت بالایی برخوردار است. و لازم است دانش آموزان علاوه بر مطالعه ی دروس متوسطه ی دوم برای کنکور، تمرکز خود را بر مطالعه ی دروس تشریحی نیز افزایش دهند.

البته این نکته بدیهی است که مطالعه ی تشریحی دروس دبیرستان می تواند در بهبود تست زنی دانش آموز و طبیعتا بهبود بهبود تاثیر معدل در کنکور، باعث بهبود عملکرد دانش آموزان در کنکور سراسری خواهد شد.

همچنین می توانید مقاله ی روش های مطالعه موثر را مطالعه فرمایید

تاثیر معدل در کنکور 1403

نکات مهم تاثیر معدل در کنکور۱۴۰۳:

تاثیر معدل در همه گروه‌های آزمایشی (ریاضی، تجربی، انسانی و…) یکسان است. بر این اساس میزان انرژی داوطلبان سه شاخه ی تحصیلی نظری در این زمینه باید تقریبا به یک اندازه متمرکز بر امتحانات نهایی باشد.

معدل امتحانات نهایی پایه دهم و یازدهم در کنکور ۱۴۰۳ هیچ تاثیری ندارد.

دانش‌آموزانی که در امتحانات نهایی پایه دوازدهم شرکت نکرده‌اند یا نمره قبولی کسب نکرده‌اند، می‌توانند در امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۳ شرکت کنند و نمره خود را برای کنکور ۱۴۰۴ ارتقا دهند.

دانش آموزانی که به هر دلیلی معدل کتبی نهایی پایینی در سالهای گذشته کسب کرده اند می توانند در امتحان ترمیم معدل (فقط یک بار) شرکت کنند.

نحوه محاسبه تاثیر معدل امتحانات نهایی در کنکور:

نمره نهایی هر داوطلب از طریق فرمول زیر محاسبه می‌شود:

نمره نهایی = (نمره آزمون سراسری * ۰٫۵) + (معدل کتبی پایه دوازدهم * ۰٫۵)

مثال:

فرض کنید نمره داوطلبی در آزمون سراسری ۵۰۰۰ و معدل کتبی پایه دوازدهم او ۱۸ باشد. نمره نهایی این داوطلب به صورت زیر محاسبه می‌شود:

نمره نهایی = (۵۰۰۰ * ۰٫۵) + (۱۸ * ۰٫۵) = ۲۵۰۰ + ۹ = ۲۵۰۹

راهکارهای افزایش معدل امتحان نهایی:

مطالعه ی دقیق و برنامه ریزی شده برای امتحانات نهایی، همانند هر فعالیت مهمی ، موفقیت در کنکور سراسری نیاز به برنامه ریزی و داشتن نقشه ی راه مناسبی است. در این زمینه اگرخودتان مهارت های برنامه ریزی را کسب کرده اید گام بزرگی در جهت موفقیت خود برداشته اید. اما اگر به هر دلیلی از این مهارت بهره مند نیستید، کمک گرفتن از مشاوران ماهر و کارآزموده را به شما توصیه می کنیم.

استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب، کتاب های درسی منبع اصلی سوالات امتحانات نهایی و کنکور است، اما شما بعضا نیاز به مطالعه ی کتاب های آموزشی و دریافت کمک ازسایر منابع آموزشی هستید. در این زمینه حتما از دبیران و مشاوران خود مشورت دریافت کنید.

شرکت در کلاس های تقویتی راهکار مناسبی برای بهبود نتایج کنکور سراسری است. در این زمینه ابتدا لازم است مطالعات اولیه از کتب تحصیلی خود داشته باشید و در گام دوم اشکالات خود را به کمک کلاس های تقویتی و خصوصی برطرف نمایید.

تمرین و حل نمونه سوالات امتحانات نهایی، نمونه سوالات امتحانات نهایی سال های گذشته می تواند سر نخ های مناسبی در خصوص شیوه طرح سوالات امتحانات نهایی و همچنین بودجه بنذی سوالات در اختیار شما قرار دهد.

دانش آموزان و والدین آنها باید این موضوع را در نظر داشته باشند که می توان با امکانات موجود در محل زندگی خود برای موفقیت در کنکور تلاش کرد. اما با توجه به رقابت شدید داوطلبان کنکوری برای رشته های پرطرفدار، سرمایه گذاری والدین در این خصوص امری اجتناب ناپذیر و لازم است.

کوچینگ تحصیلی یکی از خدماتی است که توسط آکادمی تخصصی آوای درون اریه می گردد.

تیم آکادمی تخصصی آوای درون با کادری با تجربه راهنمای شما در جهت کسب موفقیت های تحصیلی و شغلی برای دانش آموزان و والدین گرامی می باشد.

منابع:

سایت سازمان سنجش:

www.sanjesh.org

وبسایت آکادمی تخصصی آوای درون:

http://avayedaron.com

شماره تماس آکادمی تخصصی آوای درون جهت دریافت مشاوره تحصیلی:

۰۹۹۳۶۴۸۸۱۱۴

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *